ایران جنگ افزار جامع ترین سایت نظامی ایران
ایران جنگ افزار جامع ترین سایت نظامی ایران
ارتش،سپاه ،نيروی انتظامی و سایر نیروهای نظامی ایران

به گزارش سپاه نیوز، حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد نماینده مردم قزوین و معاون قوانین مجلس صبح امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در جمع یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات یگان‌ حفاظت مجلس، اظهار داشت: شاید بتوان گفت یکی از شخصیت‌های بزرگ و استثنایی که در طول عمر خود از همه فرصت‌ها استفاده کرد، شهید مطهری است، او را می‌توانید به عنوان معلم پیشوا و پیشگام خویش برگزینید و خداوند نیز می‌فرماید هر قدر که امکان دارید و می‌توانید، بر قوت و توانایی و قدرت خویش در برابر دشمنان بیفزایید.
ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مرزهایی که دشمن مورد تهاجم قرار می‌دهد، مرزهای فکری، اعتقادی، اخلاقی فیزیکی و جغرافیایی است و همشه دشمنان ما قبل از آنکه مرزهای جغرافیایی را مورد تهاجم قرار دهند، مرزهای فکری و اعتقادی جامعه را تخریب و ویران می‌کنند چراکه اگر در این جنگ نرم به چیزی دست نیابند، در جنگ سخت موفقیتی به دست نمی‌آوردند.
معاون قوانین مجلس بر همین اساس یادآور شد: در طول سال‌ها حضور نظام سلطه در کشورهای اسلامی و جهان سوم و آسیا، همیشه این مرزها فکری و اعتقادی و اخلاقی جامعه بودند که مورد تهاجم قرار گرفتند، بریتانیا دیروز برای مصادره شبه قاره‌ هند، نیروهای نظامی را بسیج نکرد اما تمام شخصیت این منطقه و ملت او را با گماشتن یک فرد انگلیسی، اداره کشور را مستقیم به دست عوامل خود مصادره و پایمال کرد و برای آنان دیگر حیثیتی نگذاشت اما در کشور ما هیچ‌گاه امکان مصادره ملت و ارزش‌ها را در این سطح نداشتند و ما حتی برای یک ساعت در این کشور شاهد حضور یک مزدور خارجی نبودیم اما توسط ایادی و نیروهای خود فروخته کشور را در اختیار گرفتند بدون آنکه یک حرکت نظامی داشته باشند.
ابوترابی‌فرد همچنین متذکر شد: دشمنان بدون آنکه لشکر کشی داشته باشند رضاخان و فرزندان او و قبل از آنها سلاطین قاجار را به قدرت رساندند. جنگ نرم و حضور در عرصه‌های فکری و اعتقادی راه را برای این حضور هموار کرد از این رو باید خودمان را در هر دو جبهه و صحنه رویارویی با دشمن مجهز و مقتدر کنیم و امکان موفقیت و پیروزی را از دشمنان سلب و تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه باید کشور را به جامعه مقتدر و پیشرو تبدیل کنیم، تصریح کرد: این موضوع امکان ندارد مگر با استفاده از همه ظرفیت‌ها و قدرت‌های خویش.
معاون قوانین مجلس در ادامه سخنانش متذکر شد: شهید مطهری یک شخصیت پیشگام دراین عرصه بود، شهید مطهری با داشتن سرمایه‌های فکری و دانش و علم از همه فرصت‌های موجود استفاده کرد تا اندوخته‌های علمی خویش را افزایش دهد و یکی از وجوه تمایز این شخصیت برجسته عالم اسلام آن است که علمی را فرا گرفت که از منفعت بالاتری برخوردار بود همانطور که حضرت امیر (ع) می‌فرماید: "متقین در میان همه علوم به دنبال علم نافع‌تر می‌گردند".
وی با یادآوری اینکه شهید مطهری به خوبی تشخیص داد حوزه معارف دین مهمترین نیاز است، یادآور شد: موضوع شناسایی و مسئله‌شناسی مجهز شدن به علم لازم برای پاسخ به تهدیدات استکبار جهانی یکی از ویژگی‌های این عالم بزرگوار بود. شهید مطهری به معنای واقعی کلمه یک فیلسوف مهذب و فقیه صالح عادل و تسلیم در برابر خداوند و ‌دانشمند پاک طینتی بود که جشم و جان و روح خود را پالایش و آراسته به ارزش‌های متعالی کرده بود.
"علم در کنار عمل صالح و عقاید استوار شهید مطهری شخصیت فرزانه‌ای ساخت که توانست گام‌های بلندی در عرصه‌های مختلف کشور بردارد."
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در ادامه سخنانش گفت: اگر امروز سپاه در کشور می‌درخشد و هر کجا حضور دارد، چون آفتابی پر فروغ فضا را نورانی می‌کند و در ایران، عراق، لبنان و فلسطین امیدبخش و اعتمادآفرین است و یک تهدید برای دشمنان سرسخت و نظام استکبار به شمار می‌آید، برای آن است که این نهاد بالنده انقلاب، در همه عرصه‌ها از جایگاه فاخری برخوردار است، امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه‌های تخصصی دارای سبک و دانش است و یک راهبرد عزت‌بخش و اقتدار‌آفرین برای کشور، نظام و منطقه دارد. از این رو باید پاسدار این سرمایه بزرگ باشیم و آن را هدایت کنیم.
حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد در خاتمه متذکر شد: باید از دستاوردهای ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسداری کنیم و قدردان فرماندهان و افسران صالح در این نهاد باشیم.
پیش از سخرانی ابوترابی‌فرد، فرمانده یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی در سخنان کوتاهی به ارائه گزارش عملکردی از اقدامات یگان حفاظت خانه ملت پرداخت و از زحمات نیروهای این یگان تقدیر و تشکر کرد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط امیرمهدی طهرانیان |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.